Een hoge positie in de resultaten van zoekmachines

Met jouw optimalisatieopdracht zullen wij allereerst jouw website zodanig aanpassen, dat zoekmachines de inhoud optimaal kunnen indexeren. Daarmee komt de inhoud van jouw website dus beschikbaar voor de zoekmachines. Welke positie een zoekmachine vervolgens aan de inhoud van jouw site toekent is van vele factoren afhankelijk.

Veel van deze factoren kunnen wij beïnvloeden. Niet alle factoren zijn bekend. De routines en algoritmes waarmee zoekmachines hun indexering toekennen is immers voor buitenstaanders geheim. Anders zouden de resultaten van zoekmachines te makkelijk te beïnvloeden zijn. Zoekmachines proberen immers volstrekt onafhankelijk een indexering te geven van relevante informatie op jouw website. Google verandert zo'n 500x per jaar intern het algoritme voor indexering.

Google is de grootste

Er zijn veel zoekmachines maar met een marktaandeel van rond en boven de 95% is Google verreweg de grootste. In onze optimalisatie richten wij ons dan ook allereerst op Google.

Aan de hand van publieke informatie en eigen ervaring met het optimaliseren beschikken wij echter over een scala van mogelijkheden om ook jouw website op een hogere positie in de resultaten van zoekmachines te brengen. Benieuwd naar de mogelijkheden en de huidige positie van jouw website? Kijk dan op onze checklist! 

Wil je meer informatie of een offerte op maat? Neem dan contact met ons op!

Zoekresultaten

We willen hoog eindigen, maar wat zien we nou op een zoekresultaten pagina (SERP=Search Engine Result Page)? Op vrijwel elke pagina komen we advertenties tegen, maar daar gaan we niet in mee: zoekmachineoptimalisatie (SEO) richt zich allereerst op de vermelding binnen de -gratis- zoekresultaten. Dat zijn meestal links de website resultaten en veelal rechts of bovenaan de lokale resultaten (Google My Business of Maps). 

Het is een gemiste kans als je wel energie (en geld) stopt in zoekmachineoptimalisatie maar aan de andere kant de kans op een prominente vermelding in de lokale resultaten laat liggen... Je kunt als eigenaar van het bedrijf/beheerder van de website eenvoudig een MijnBedrijf account aanmaken en beheren. Dat kan via de website, maar ook heel makkelijk met een app (Android en iOS).

Zie je er toch tegen op dit allemaal zelf te doen? Als onderdeel van de zoekmachineoptimalisatie kunnen wij dit ook voor je doen.

Google Mijn Bedrijf